Instagram_logo

 

 

 

ABOUT ME

I was born in Rome, Italy, and here I have always lived, studied and worked. My encounter with drawing and painting goes back to when I was a child, but besides art I also loved literature and the ancient worlds: I took classical studies and I got my degree in Archaeology, and I specialized in the publishing field. I worked as proofreader and draft writer for different art and historical publishers both on paper and digital. Meanwhile, I gave myself both professionally and passionately to horse riding, the other great passion that resonated in my life since not so many years ago: I was riding instructor for children for long, until a series of unfortunate events made me step back and close that door.
In 2010 I started taking art lessons with master painter Giorgia Marzi, who taught me techniques unthought of before, and made me aware of my skills.
It was then I understood that painting could be more than just a hobby, so I dove into the study of art and started experimenting in order to find my personality.

In my portraits I want to capture the emotion and enhance it with colors and chromatic contrasts. When I create a painting I imagine the subject as taken from the frame of a movie and transferred on the canvas: there’s a story behind that very expression and that look, and every single viewer who looks at one of my works is free to interpret.
Colours are for me the most powerful means of expression: our mind is made of colours and our body is made of colours.
I use oils, acrylics and watercolors. Often it is the subject who brings to me which technique to choose, sometimes the support I want to work on. I prefer rectangular formats, but I also experience other possibilities.
I find myself in a very productive phase of my stylistic evolution, but my aim is to improve more and more.

 

CHI SONO

Sono nata e cresciuta a Roma e qui vivo ancora. Il mio incontro con il disegno e la pittura risale a quando ero ancora bambina, ma oltre all’arte amavo molto anche la letteratura e il mondo antico: ho preso la maturità classica e mi sono laureata in Archeologia, per poi specializzarmi nel settore editoriale. Sono stata editor e articolista per diverse case editrici storico-artistiche, cartacee e online. Intanto dedicavo la mia anima e la mia professionalità ai cavalli, l’altra grande passione che ha permeato la mia vita fino a pochi anni fa: sono stata istruttrice di scuola pony per tanto tempo, finché una serie di sfortunati eventi mi ha spinto fuori e fatto chiudere questa porta.  
Nel 2010 ho cominciato a frequentare i corsi di pittura e disegno della maestra Giorgia Marzi, che mi ha resa consapevole delle tecniche artistiche e delle mie capacità. Ho capito che dipingere poteva essere qualcosa di più che un fortunato hobby e ho iniziato a studiare e sperimentare per cercare la mia personalità.

Nei miei ritratti voglio cogliere l’emozione e accentuarla con i colori e i contrasti cromatici. Quando realizzo un quadro immagino il soggetto come estratto dal fotogramma di un film e fissato sulla tela: c’è una storia dietro quell’espressione e quello sguardo, e ogni singolo spettatore che osserva una mia opera può immaginarla. I colori sono per me il mezzo espressivo più potente: di colori è fatta la nostra mente e di colori è fatto il nostro corpo.
Uso oli, acrilici e acquerelli. Spesso è il soggetto a suggerirmi quale tecnica scegliere, a volte il tempo o il supporto su cui voglio lavorare. Prediligo i formati rettangolari, ma sperimento anche altre possibilità.
Penso di essere in una fase molto produttiva della mia evoluzione stilistica, ma il mio obiettivo è migliorarmi sempre di più.